Основні параметри юзабіліті сайту

Кожному більш-менш досвідченому СЕО-оптимізатора відомо, що для того, щоб сайт успішно боровся з конкурентами і займав досить хороші місця у видачі пошукових систем, необхідно його зробити так, щоб він демонстрував хороші поведінкові фактори. Мабуть, ці фактори-єдиний двигун успішного просування сторінок сайту в топи пошуковиків. Так, існує посилальне ранжирування, але в цій сфері не так все однозначно, як звикли думати деякі початківці фахівці. Сьогодні це-не найголовніший фактор просування, а для новачків він взагалі недоступний, так як вони не мають можливості отримувати по-справжньому хороші, «Жирні» посилання. А інші просто не працюють.

Отже, як же забезпечити сайту хороші поведінкові фактори? Ну, це, в принципі, зрозуміло, і без особливих роз’яснень. Треба зробити так, щоб відвідувачі потрапили на сайт тими чи іншими шляхами, як можна довше залишалися на сайті і менше з нього йшли протягом певного часу. Мало того, вони повинні частіше на сайт повертатися, демонструючи свій стійкий інтерес до нього. Всі ці рухи трафіку на сайті досить добре відстежуються пошуковими системами. Не будемо уточнювати, якими методами вони відстежують поведінку людей на сайтах, це не настільки важливо, головне, що цих методів у пошукових систем предостатньо.

Як же зробити так, щоб відвідувачі полюбили сайт? Ну, по-перше, контент сайту повинен бути цікавим і корисним. Цього домогтися, в принципі, нескладно, головне-підбирати для сайту цікавий текстовий і графічний контент. Також дуже велику роль грає і відео-контент, проблема полягає лише в тому, де це все брати. Звичайно, професіоналам такий контент знаходити легше – у них є прекрасна можливість його купувати за гроші. Новачкам ж доведеться неабияк попрацювати, щоб такий контент добути. Однак видобуток гарного, цікавого контенту – це зовсім окрема тема, головне, що він прекрасно працює, і тому на його пошуки треба кинути основні зусилля. Але лише цікавого контенту недостатньо для створення на сайті хороших поведінкових факторів. Необхідно підвищувати юзабіліті сайту. Що це таке?

юзабіліті сайту – це, так би мовити, його зовнішній товарний вигляд, перш за все-це дизайн. Адже дизайн-це найперше, що бачить відвідувач, потрапивши на сайт. Якщо дизайн буде жахливий, то сайт не врятує ніякий унікальний і цікавий контент, тому що відвідувач просто не встигне з ним ознайомитися. Він втече з такого сайту і більше на нього не повернеться. Таким чином у сайту будуть дуже погані поведінкові фактори. Пошукові системи це відразу ж помітять і зроблять відповідні висновки. Відвідувачі, які дуже швидко тікають з сайту, називаються «відмовниками», а параметр, який вони таким своєю поведінкою формують, на пошуковому мовою називається «кількістю відмов». Якщо кількість відмов перевищуватиме певну межу, то такий «відмовний» сайт не має жодних шансів отримати любов пошукових систем. Це буде поганий сайт за всіма параметрами, в топи його сторінки не вийдуть і трафік не зберуть.

Але крім дизайну сайт має й інші параметри, які визначають ступінь його юзабельності. Деякі параметри очевидні, про деякі новачки просто здогадуються, а про деяких взагалі не чули. Почнемо з самих «непомітних», але, тим не менш, дуже важливих.

Швидкість завантаження сайту

Параметр досить важливий, так як часто саме він формує найбільшу кількість відмов. Дуже часто користувачі пошукових систем стикаються з тим, що потрібний сайт відкривається дуже довго. Якщо сайт не починає завантажуватися протягом перших 5 секунд, то, швидше за все, відвідувач закриє вікно і перейде до іншого сайту. Затримка завантаження часто всього відбувається через «гальмівного» сервера, на якому сайт знаходиться. І навіть якщо ХТМЛ сайту починає завантажуватися через 5 секунд, але вся графіка завантажується довше, то часто це теж стає причиною відмови від його перегляду. Так, звичайно, часто буває так, що швидкість завантаження залежить не від сервера, а пристрою, з якого користувач намагається зайти на сайт. Але це не вирішує проблеми – всі сторінки сайту повинні бути «легкими» і прогружаться швидко при будь-яких обставин і в будь-яких умовах.

Тематичне оформлення

Якщо сайт присвячений, наприклад, отримання кредиту або придбання пластикових вікон, а «інтер’єр» його більше відповідає сайтам дитячих журналів «Мурзилка» або «веселі картинки», то відвідувач дуже швидко засумнівається в тому, туди він потрапив? Людська психологія така, що найчастіше він починає судити про цілеспрямованість сайту за зовнішніми ознаками. Якщо Відвідувач підсвідомо запідозрить, що потрапив не туди-відмова неминуча в більшості випадків. Тому напрямок дизайнерського оформлення сторінок сайту має якомога більше відповідати його змісту.

Зручність читання

Читання-це головна дія, яку відвідувач здійснює на будь-якому сайті. Звичайно, є всякі сайти – галереї, де текст не обов’язковий, наприклад, картинні або відео-галереї, але там все-таки є, і його відвідувачі шукають теж. Тому тексти на сторінках повинні бути читабельними. Читабельність тексту визначається трьома параметрами: величина шрифту, його колір і відповідність йому фону сторінки, на якій розташований текст. Дуже часто зустрічаються цікаві по суті сайти, тексти яких викликають тільки роздратування через те, що вони неправильно оформлені. Природно, кількість відмов у таких сайтів дуже велика, що безпосередньо впливає на якість їх поведінкових факторів.

Якість навігації

Часто буває так, що навігація на сайті вкрай заплутана, і відвідувачеві дуже важко потрапити на іншу сторінку, а не на яку-небудь, а саме на ту, яка найбільше відповідала б контенту тієї сторінки, на якій у даний момент перебуває. Адже якщо він після прочитання сторінки перейде на іншу сторінку, контент якої йому не цікавий, то значить, він погіршить «відмовний» показник цієї сторінки. Він з неї піде дуже швидко, і пошукова система це відзначить. А якщо таких «відмовників» буде багато, і до того ж збереться велика кількість «відмовних» сторінок, поведінкові фактори всього сайту будуть сильно погіршуватися. Саме тому внутрішню перелинковку сторінок потрібно реалізовувати, враховуючи всі ці міркування. Якщо ви сумніваєтеся в тому, що саме відвідувачу на сайті буде цікаво після ознайомлення з однією сторінкою, то краще не ставити посилання на якусь іншу сторінку. Буде краще, якщо Відвідувач повернеться на Головне меню сайту і самостійно вибере те, що йому потрібно відповідно до заголовком. В цьому випадку добре працюють так звані «хлібні крихти», за наявності яких відвідувач відразу може зрозуміти, де саме знаходиться в структурі сайту, і як йому швидко знайти те, що потрібно. Також потрібно стежити за тим, щоб всі посилання були робочими, тому що часто саме «биті» посилання викликають невдоволення відвідувача і примушують його з такого сайту скоріше піти.

Структурування текстів

Для контенту мало бути цікавим і унікальним, він повинен бути ще й добре структурованим. Багато новачків роблять велику помилку, не надаючи значення абзацам. Тобто хтось ставить текст на сторінку одного «простирадлом», абсолютно без абзаців. А хтось робить абзаци, але при цьому шматки текстів між ними занадто великі. Читачі сайтів цього не люблять. У кожному абзаці має бути всього кілька фраз, так читати текст значно легше. До того ж до кожного змістового пакету», який входить в текстовий масив, треба писати підзаголовки, щоб відвідувач заздалегідь приблизно знав, про що він може прочитати в кожному «пакеті». Також багато новачків ставлять на сторінки занадто довгі текстові масиви. Це теоретично може збільшити час, проведений відвідувачем на даній сторінці, але практично таких відвідувачів, які дочитують велику «простирадло» до самого кінця – одиниці. Найкращий варіант – розбити великий текст на невеликі фрагменти і кожен фрагмент помістити на окремій сторінці. По-перше, це спочатку простимулює відвідувача прочитати весь текст, а по-друге, змусить його відвідати якомога більше сторінок.

Реклама

Ну, який же сайт без реклами? Більшість сайтів для того і створюються, щоб їх власники щось рекламували, заробляючи гроші, як мінімум – на подальший розвиток ресурсу. Однак кількість реклами має бути осудним. Відвідувачі не люблять нав’язливу рекламу, та ще й у великих кількостях. Наявність великої кількості реклами на сторінках призводить до великої кількості «відмов», а агресивна реклама взагалі здатна зробити сайт повністю «відмовним».

Використання графічної «фурнітури»

Багато новачків незалежно від тематики сайту використовують дуже велику кількість всяких дрібних графічних зображень, які, за їх задумом, повинні посилити інтерес відвідувача до сайту. Однак часто виходить зворотний ефект, особливо якщо така графіка миготлива, моргає, занадто яскрава і викликає у відвідувача цим тільки роздратування. Крім того, вся ця «жива» графіка може затримувати прогрузку сторінок, що додає в скарбничку сайту чергову порцію негативу. Краще взагалі без такої графіки обійтися, навіть якщо сайт чисто розважальної тематики. Також не слід встановлювати режим автоматичного відтворення відео-роликів, якщо такі на сайті присутні, особливо у великій кількості. Відвідувачам це вкрай не подобається, вони звикли ініціювати всі дії на сайті самостійно, і непотрібна ініціатива власника сайту їх просто дратує.