Що таке Google Analytics і Яндекс.Метрика, навіщо вони потрібні і як їх підключити до сайту.

Більшість тих, хто більш-менш пов’язаний з сайтами, знають, що існує метрика Google і Яндекс, які встановлюються на сайт. Навіщо вони потрібні, як саме встановлюються і наскільки це важко знають не всі. Насправді все не так складно, і зараз ми в цьому переконаємося.

Навіщо сайту Гугл лічильник

Системи аналітики – це:

  • лічильники, які збирають інформацію про відвідування сайту: кількості, тривалості, частоті, якості, глибині візитів,
  • а також інтерфейси перегляду звітів із зібраною інформацією.

Системи аналітики називають ще підключаються до сайту метриками (не в останню чергу із-за назви однієї з систем).

Збираючи інформацію про відвідинах, можна визначити, наскільки ефективний сайт, чи заходять на нього, і якщо заходять, то як використовують.

Саме з установки лічильників починають роботи з просування сайту. Будь SEO-фахівець запропонує спочатку встановити Гугл аналітику на сайт, перш ніж складати концепцію просування. Вона ж він буде використовувати, щоб побачити результати своєї роботи.

Саме Google або Yandex аналітика дадуть зрозуміти, що проведена рекламна акція пройшла успішно, або дадуть пояснення провалу і допоможуть врахувати недоліки. Системи аналітики є потужними інструментами маркетингу і допомагають аналізувати ефективність сайту.

Назви систем аналітики від Гугл і Яндекс

найпотужніші і безкоштовні системи аналітики пропонують два найбільш потужних пошукових сервісу – Гугл і Яндекс. Кожен зробив свою систему аналітики:

  • У Гугл це лічильник Google Analytics.
  • Від Яндекс аналітика сайту називається Яндекс.Метрика.

Ці два рішення – аналоги, хоча і мають ряд відмінностей. Ради цього плутанина з назвами. Когось називає інструмент від Гугл «Гугл метрика», деякі помилково називають аналітику Яндекса «Яндекс Аналітікс».

чи потрібно підключати обидва лічильника

Гугл і Яндекс аналітика є аналогами один одного, їх функціонал дуже схожий, проте є відмінності, з-за яких прийнято встановлювати на сайт відразу обидва лічильника.

Чому варто підключити обидві метрики:

  • Це безкоштовно.
  • Це не створює істотного навантаження на сайт.
  • Обидва лічильника не заважають один одному.
  • Маючи обидва, є можливість отримати переваги обидві.
  • У разі незвичайних явищ (наприклад, різкий спад або зростання відвідувань), можна порівняти дані обох метрика.

Що спільного і чим відрізняються

що спільного у двох метрик:

  • Обидві будують однакові стандартні звіти: кількість користувачів за період, кількість відвідувань за період, кількість переглянутих сторінок в рамках одного візиту, тривалість візиту, відсоток відмов (відходи з сайту протягом перших ж секунд).
  • Обидві дозволяють створити власні цілі і вести їх статистику, наприклад, кількість відвідувань важливою сторінки, кількість переходів на конкретну форму і т. д.
  • Обидві дозволяють створювати свої Користувальницькі звіти.

Чим відрізняються аналітика Яндекс метрики та інструмент від Гугл:

  • Сервіс статистики Google Analytics може демонструвати відвідування в режимі реальний час.
  • Аналітика Яндекс за допомогою свого інструменту Вебвізор записує кожне відвідування, яке можна потім «програти».

Вони відрізняються інтерфейсами, поруч деталей, тут перераховані лише самі основні їх загальні і відмінні риси.

Як працює метрика Гугл Аналітікс і Яндекс.Метрика

Кожен, хто хоче користуватися метрикою, повинен мати власний аккаунт в системі (Гугл або Яндекс відповідно). На сайт встановлюється лічильник метрики, користувач, якому дозволено переглядати зібрану статистику дається доступ до кабінету зі звітами. Таким чином, щоб користуватися можливостями системи аналітики потрібні дві умови:

  • Встановлений лічильник.
  • Доступ до аналітики цього лічильника.

Повнота можливостей при перегляді аналітики залежить від прав доступ. Комусь можна тільки дивитися готові звіти, комусь створювати нові звіти, цілі, додавати інших учасників до перегляду статистики.

Як підключити Google Analytics і Яндекс.Метрику

потрібно потрапити в кабінет сервісу аналітики, для цього знайти сторінку Яндекс Метрика вхід в аккаунт (або Гугл відповідно), створити новий лічильник, вказавши адресу сайту.

Лічильник буде представляти з себе фрагмент програмного коду. Цей код потрібно встановити в код сайту. Зазвичай достатньо відправити код своєму програмісту або виконати рекомендації системи і зробити це самостійно. Ось чому неможливо поставити аналітику на чужий сайт – повинен бути доступ.

Часто зовсім не потрібно бути програмістом, щоб виконати цю просту операцію. Код Яндекс.Метрика або Google Analytics додати на сайт можна і будучи звичайним адміністратором сайту, досить мати доступ до управління ресурс. У різних системах управління сайтом така можливість реалізована по-різному. Запитайте про це вашого програміст.

після встановлення коду адміністратор цього проекту в системі аналітики може додати учасників, які теж зможуть вивчати статистику. Їм прийде запрошення, яке вони повинні прийняти. У всіх повинні бути акаунти в Гугл або Яндекс відповідно. Але спочатку переконайтеся, що код лічильника Google Analytics (або інструменту від Яндекс відповідно) запрацював – з’явилися графіки, звіти.